گوشه ای از کرامات حضرت زهرا علیها السلام


- سخن گفتن با مادر در دوران جنینی

در دوران بارداری خدیجه کبری، فاطمه علیها السلام از درون شکم مادر با وی سخن می گفت، به برخی روایات در این زمینه اشاره می کنیم:

الف) از خدیجه علیها السلام نقل شده است: در زمانی که به فاطمه حامله شدم، وی در شکمم با من صحبت می کرد.

«لما حملت بفاطمة کانت حملا خفیفا تکلمنی من باطنی;  زمانی که فاطمه را باردار بودم، حملی سبک بود و از باطنم با من سخن می گفت.» (عبدالرحمن شافعی، نزهة المجالس، ج 2، ص 227.)

ب) دهلوی نقل می کند: «آن زمان که خدیجه به فاطمه حامله گردید، وی در درون شکم مادر، با وی سخن می گفت و خدیجه این مطلب را از رسول خدا پنهان می کرد. روزی رسول خدا بر خدیجه وارد شد، دید با کسی سخن می گوید، بدون این که شخصی نزد او باشد. فرمود: با چه کسی سخن می گفتی؟ عرض کرد: با کسی که در شکم دارم. حضرت فرمود:«ابشری یا خدیجة هذه بنت جعلها الله ام احد عشر من خلفائی یخرجون بعدی وبعد ابیهم; بشارت تو را ای خدیجه، این [را که در شکم داری] دختری است که خداوند او را مادر یازده تن از جانشینان من قرار داده است; که ایشان پس از من و پدرشان [علی علیه السلام به عنوان امام] خارج می شوند.» (عیون المعجزات، ص 51.)

- آمدن حور العین و زنان بهشتی هنگام ولادت حضرت زهرا علیها السلام

حضرت خدیجه علیها السلام به زنان قریش و بنی هاشم پیغام داد که زمان وضع حمل من نزدیک است، مرا در این امر یاری نمایید، ولی آنان پاسخ دادند: ای خدیجه! چون تو در ازدواجت از سخنان ما سرپیچی نمودی، و محمد یتیم را به همسری برگزیدی، ما نیز تو را یاری نمی کنیم. خدیجه از این جواب سخت غمگین و ناراحت شد، در این هنگام چهار زن، همانند زنان بنی هاشم وارد شدند، در حالی که خدیجه از دیدن آنان هراسان شده بود، یکی از آن چهار زن به خدیجه گفت: غمگین مباش، پروردگارت ما را برای یاری تو فرستاده است. ما خواهران و یاوران تو هستیم. من «ساره » هستم، این «آسیه دختر مزاحم » رفیق بهشتی تو است و این هم «مریم دختر عمران » است و این یکی «کلثوم خواهر موسی بن عمران » است، خدا ما را برای کمک به تو فرستاده است تا یاور و پرستار تو باشیم.

یک نفر از آن چهار زن در سمت راست خدیجه، دومی در طرف چپ او، سومی در پیش رویش، و چهارمی در پشت سر او نشستند و فاطمه پاک و پاکیزه تولد یافت.

پس از تولد آن حضرت، ده نفر حور العین، که در دست هر یک ظرفی بهشتی پر از آب کوثر و یک طشت بهشتی بود وارد شدند و حضرت فاطمه را با آب کوثر شستشو دادند و سپس در میان پارچه ای که از شیر سفیدتر، و از مشک و عنبر خوشبوتر بود پیچیدند. » (بحار الانوار، (پیشین)، ج 16، ص 80 و ج 43، ص 2 - 4; امالی صدوق، ص 475 - 476. و ر.ک: مناقب ابن شهر آشوب، ج 3، ص 304.)


حضرت فاطمه علیها السلام در هنگام ولادتش حور العین و بانوان عالی مقام یاد شده را کاملا شناخت و با ذکر نام به تک تک آن ها سلام کرد. این کرامت نشان می دهد که ملاقات و آشنایی آن حضرت با آنان بی سابقه نبوده، و آن وجود مقدس قبلا عوالمی را طی کرده و در مسیر ملکوتی خویش، آن فرستادگان آسمانی را دیده و شناخته است .


بحار الانوار، (پیشین)، ج 26، ص 117 - 132.


- نورانی شدن مکه و جهان با نور ولادت فاطمه علیها السلام

کرامت دیگری که برای آن بانوی بزرگ اسلام ذکر شده، این است که چون آن مولود مقدس پا به دنیا نهاد، نوری از طلعت او ساطع شد که پرتو آن به تمام خانه های مکه وارد گردید، و در شرق و غرب زمین محلی نماند که از نور او بی بهره باشد، چنان که در روایتی از امام صادق علیه السلام می خوانیم: «فلما سقطت الی الارض اشرق منها النور...; زمانی که [فاطمه علیه السلام] به دنیا آمد، نور از او ساطع گشت.» (بحار الانوار، ج 16، ص 80 - 81; ج 43، ص 2.)

در قسمت دیگری از این روایت می خوانیم: «و بشر اهل السماء بعضهم بعضا بولادة فاطمة و حدث فی السماء نور زاهر لم تره الملائکة قبل ذلک ; بعضی از اهالی آسمان به برخی دیگر ولادت حضرت زهرا را بشارت می دادند، و نور بسیار درخشانی در آسمان حادث شد که فرشتگان قبل از آن نظیرش را ندیده بودند.» (بحارالانوار ، (پیشین)، ج 43، ص 3.)

در روایت اهل سنت آمده است: «فلما تم امد حملها وانقضی وضعت فاطمة فاشرق بنور وجهها الفضاء ; آن هنگام که مدت حمل فاطمه تمام شد، خدیجه او را به دنیا آورد، و به نور جمال او، فضا روشن و منور گردید.»(شعیب بن سعد مصری، روض الفائق، ص 214.)

این نور در روز قیامت آشکارتر خواهد شد، چنانکه از ابن عباس نقل شده که «در روز قیامت، اهل بهشت ناگهان متوجه می شوند که بهشت همانند روشنی روز توسط خورشید، روشن شد، سؤال می کنند که خدایا فرمودی «در بهشت خورشیدی وجود ندارد » (انسان/13.)

پس این نور چیست؟ جبرئیل جواب می دهد، این نور خورشید نیست بلکه نور خنده فاطمه و علی علیهما السلام است. »( بحار، (پیشین)، ج 35، ص 241; امالی صدوق، ص 333، ح 11.)

- سجده هنگام ولادت

کرامت دیگر آن حضرت این است که به هنگام ولادت به سجده افتاد، چنانکه از خدیجه کبری نقل شده است: «فولدت فاطمة، فوقعت علی الارض ساجدة رافعة اصبعها ; هنگامی که فاطمه به دنیا آمد، به روی زمین به حال سجده افتاد در حالی که نگشت خویش را بالا گرفته بود.»( قندوزی، ینابیع المودة، ص 198; علی بن یونس عاملی، الصراط المستقیم، ص 170.)

- گفتن شهادتین هنگام ولادت


کرامت دیگر آن حضرت این است که هنگام ولادت، به توحید و رسالت و ولایت شهادت داد. امام صادق علیه السلام در این رابطه می فرماید: «فلما سقطت... فنطقت فاطمة بالشهادتین و قالت اشهد ان لا اله الا الله و ان ابی رسول الله سید الانبیاء و ان بعلی سید الاوصیاء و ولدی سادة الاسباط ; بعد از اینکه پا به دنیا گذاشت ... سخن خود را با شهادتین آغاز نمود و گفت: شهادت می دهم که خدایی جز الله نیست، و پدرم فرستاده خدا و سید و سالار پیامبران است و همسرم سید اوصیاء، و فرزندانم سید و سالار نوادگان رسول خدا هستند.» بحار الانوار، ج 43، ص 3.

سالروز وفات حضرت ام البنین مادر گرامی حضرت عباس (علیه السلام) تسلیت باد



ازدواج امير المؤ منين على عليه السلام با ام البنين سلام الله عليها پس از آنكه امير المؤ منين على بن ابى طالب عليه السلام به سوگ پاره تن و ريحانه رسول خدا محمد بن عبد الله صلى الله عليه و آله يعنى سرور زنان عالميان حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليه شهيده راه ولايت و امامت نشست ، برادرش عقيل بن ابى طالب عليه السلام را كه آشنا به انساب عرب بود، فرا خواند و از او خواست برايش همسرى از تبار دلاوران برگزيند تا پسر دليرى براى مولا به ارمغان آورد كه سالار شهيدان حسين بن على عليه السلام را در كربلا يارى كند. عقيل ، ام البنين كلابيه عليه السلام را براى حضرت على عليه السلام برگزيد كه قبيله و خاندانش ، بنى كلاب ، در شجاعت بى مانند بودند. بنى كلاب از حيث شجاعت و دلاورى در ميان عرب زبانزد بودند، ولبيد درباره آنان چنين سروده است ما بهترين زادگان عامر بن صعصعه هستم و كسى بر اين ادعا خورده نمى گرفت . الو براء، همبازى نيزه ها (ملاعب الاءسنة )، كه در عرب در شجاعت مانند او را نديده بود، از همين خاندان است .حضرت امير المؤ منين عليه السلام اين انتخاب از پسنديد و عقيل را به خواستگارى نزد پدر ام البنين سلام الله عليه فرستاد. پدر، خشنود از اين وصلت مبارك ، نزد دختر خود شتافت و او نيز با سر بلندى و افتخار پاسخ مثبت داد و پيوندى هميشگى بين وى و مولاى متقيان على بن ابى طالب عليه السلام برقرار شد. امام عليه السلام در همسر عقلى سترگ ، ايمانى استوار، آدابى والا و صفاتى نيكو مشاهده كرد و او را گرامى مى داشت و از صميم قلب در حفظ حرمت او كوشيد.

13جمادي الثاني سالروز وفات حضرت ام البنين(سلام الله عليها) برتمام شيعيان جهان تسليت باد.

 مادر؛ مادري كه اگر چه در كربلا نبود، ولي دلش تا ابد در كربلا ماند و نگاهش بر افق، كه آيا «كاروان عشق» را بازگشتي خواهد بود؟
مادري كه دلش براي هميشه در كنار «نهر علقمه»، سوگ نشين فرزندي شد كه نظير نداشت در زيبايي و شجاعت! مادري كه دلش در ميدان «قتلگاه» بود و نگاهش بر آسمان، كه چه وقت، «ماه»، بار ديگر خواهد تابيد!
مادري كه يك عمر، دست از «حسين حسين» گفتن بر نداشت و تمام غريبانه هايش را، حتي سوگ عزيزانش را با نام حسين عليه السلام همراهي كرد!
مادري كه «ام البنين عليهاالسلام » بود، ولي آيينه نگاهش از آسمان كربلا، تنها اشكِ خونين ستارگان را چيد؛ آن گاه كه راوي، از عبور نيزه ها روايت مي كرد!
مادري كه حتي كوچه هاي «مدينه»، مرثيه سراي اندوه سترگ او شدند و به استقامت و صبر او ايمان آوردند!
 !مادري كه براي هميشه، با ناله هاي نينوايي، به ياد پسرانش، لالايي سرود و سروده هايش را فرات، هر روز، هنگام غروب نجوا مي كند!
به نوشته علامه سماوى در ابصارالعين : ام البنين سلام الله عليه همه روزه به بقيع مى رفت و مرثيه مى خواند، به نوعى كه مروان - با آن قساوت قلب - از ناله و گريه ام البنين سلام الله عليه به گريه مى افتاد و اشكهاى خود را با دستمال پاك مى كرد. نيز هنگامى كه زنها او را با عنوان ام البنين خطاب كرده و به وى تسليت مى داده اند اين ابيات را سرود:

لا تدعونى و يك ام البنين
 
تذكرنى بليوث العرين
 
كانت بنون لى ادعى بهم
 
و اليوم اصبحت و لا من بنين
 
اربعه مثل نسور الربى
 
قد واصلوا الموت بقطع الوتين
 
تنازع الخرصان اشلائهم
 
فكلهم امسوا صريعا طعين
 
يا ليت شعرى اكما اخبروا
 
بان عباسا مقطوع اليدين

مادري كه «وفا»، اولين درس زندگي و «شجاعت»، عالي ترين سرشت همسري اش بود و «صحبت»، بالاترين باور مهر پروري اش!
مادري كه بعد از شهادت «عباس عليه السلام»، ديگر به ماه نگاه نكرد و آسمان مدينه، نعمت نورافشاني اش را از دست داد!
مادري كه در كربلا نبود، ولي تا ابد در كربلا ماند و دل از «گودال قتلگاه» نگرفت و فرياد «يا حسين»اش را نه تنها در مدينه، كه از صحن مطهر كربلا مي توان شنيد! درود خداوند و سلام پاكان، بر روح بلند و وفاداري بي نظيرش باد! روح آسماني اش، در سايه سار كوثر، شاد، و شفاعت بشكوهش، دستگيرمان باد!

17ربیع



١ـ ميلاد مسعود خاتم الانبياء حضرت محمد بن عبد الله ‌(صلي الله عليه و اله)
٢ـ ولادت با سعادت، امام جعفر صادق (عليه السلام) رييس مذهب شيعه

1ـ ميلاد مسعود خاتم الانبياء حضرت محمد بن عبد الله ‌(صلي الله عليه و اله)
در سحرگاه روز جمعه هفدهم ربيع الاول سال عام الفيل خورشيد تابناك رسالت از اُفق مکه طلوع كرد و با درخشش خود كائنات را جلوه‌اي ديگر بخشيد.
آري ! خاتم رسولان آمد تا بشر را از اسارت ناداني و كفر برهاند و آنها را به سرچشمه‌هاي نور و سعادت رهنمون سازد؛ آن رسالتي را كه انبيا هزاران سال با تحمل سخت‌ترين شكنجه‌ها بر دوش كشيدند، به نقطة كمال و اوج خود برساند.
نام گرامي آن حضرت را محمد و كنيه‌‌اش را ابوالقاسم نهادند. پدر گراميشان حضرت عبدالله و مادر بزرگوارشان حضرت آمنه بنت‌وهب بود .
ـ وقايع پيش از ولادت
در شب ميلاد مسعود آن اسوة پاكي‌ها و فضيلت‌ها، حوادث عجيبي در جهان رخ داد كه در اين جا به ذكر چند حادثه اكتفا مي‌كنيم:
1. آتشكدة فارس كه هزار سال خاموش نشده بود در آن شب خاموش شد.
2. درياچة ساوه كه آن را مي‌پرستيدند، يكباره خشك و به نمكزار تبديل شد.
3. همة بتها در خانة كعبه فرو ريخت و اين ندا از آسمان شنيده شد:?جَاءَ الحَقَّ وَ زَهَقَ الباطِل، ‎‎إِنَّ الباطِلَ كانَ زَهُوقا.........

ادامه نوشته

میلاد نبی اکرم بهانه خلقت ، قرآن ناطق و امام صادق علیه السلام بر شما تبریك وتهنیت باد


حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : مثل قائم ما مثل وقوع قیامت است که وقت آنرا جز خدای تبارک و تعالی نمی داند و به احدی آشکار نسازد.... جز به صورت ناگهانی پیش نخواهد آمد. 

کتاب بحارالانوار جلد 51 صفحه154


حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : برترین عبادت ها انتظار فرج است.    کتاب نهج الفصاحه جلد 1 صفحه 78

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : به خدا قسم که برآوردن حاجت مومن از روزه یک ماه و اعتکاف یک ماه در مسجد بهتر است.

.

.       

  بحارالانوار جلد 74 صفحه 285

ادامه نوشته

وقایع ومناسبتهای ربیع الاول


ماه ربیع‌الاول آمیخته با خاطره غم‌انگیزی چون شهادت امام حسن عسکری(ع) و مطابق روایت معروف، ماه میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة‌المبیت» است.

ادامه نوشته

رفع نحوست ماه صفر با ...

بدانکه این ماه معروف به نُحُوسَت است و براى رفع نُحُوسَت هیچ چیز بهتر از تصدّق و ادعیه و استعاذات وارده نیست و اگر کسى خواهد که محفوظ ماند از بلاهاى نازله در این ماه در هر روز ده مرتبه بخواند چنانکه محدّث فیض و غیره فرموده :

یا شَدیدَ الْقُوى وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنى شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّى کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِى الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ

حوادث تاریخی ماه صفر

حوادث تاریخی فراوانی درماه صفررخ داده است که به برخی ازآنها اشاره می‌شود: 

9صفر

شهادت عماروخزیمهرضی‌الله عنهم


در این روز در سال 37 (ه ق) عمار یاسر به سن 93 سالگی و خزیمه بن ثابت در جنگ صفین به شهادت رسیدند.(1)

2. جنگ نهروان

در 9 صفر سال 39 ه فتح نهروان واقع شد و ذوالثدیه رئیس خوارج به درک واصل شد.(2)

منابع :

1- توضیح المقاصد: ص6. فیض العلام: ص189. مراقدالمعارف:ج2 ص 100.مستدرک سفینة البحار: ج6 ص294. جواهر المطالب: ج 2ص 64. تذکرة الخواص: ص89. مروج الذهب: ج 2 ص391.

2- بحار الانوار: ج 56 ص 138. مناقب آل ابی طالب: ج 3 ص 220. معجم رجال الحدیث: ج 14 ص 367. نفس الرحمان فی فضائل سلمان :ص 261.




ادامه نوشته

عید غدیر خم مبارک

ضریح جدید امام حسین (ع)

عکس ضریح جدید قبر مطهر امام حسین (ع)

محرم

تنها 40 روز مانده تا محـرم
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

اعلام برنامه

جشن باشكوه سه پرچمدار كربلا


     حضرت امام حسين (عليه السلام)

                                  حضرت ابااالفضل العباس (عليه السلام)

                                                                         حضرت امام سجاد (عليه السلام)



زمان: شنبه   91/4/3    ساعت 21:30

مكان:  حسينيه سيد شبر موسوي پاك- جنب مسجد اباالفضل العباس (عليه السلام)

اعلام برنامه


dvd gps 206

جشن بزرگ
عید مبعث


با مداحی مداحان اهل بیت (علیهما السلام)


زمان: یک شنبه 91/3/28  ساعت 21:30

مکان: حسینیه سید شبر موسوی

اعلام برنامه

السلام علیک یا اهل بیت النبوه (علیهما السلام)

مراسم عزاداری و سوگواری

به مناسبت

شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام)


زمان: جمعه 91/3/26   ساعت 21:30

مکان: مسجد باب الحوائج (علیه السلام)


هیئت حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) رامشیر

مراسم جشن

 غم غربت سامرا

مراسم شام شهادت

امام هادی (علیه السلام)


زمان: جمعه 5/3/91   ساعت 21:30

مکان:  مسجد باب الحوائج (علیهما سلام)

میلاد حضرت زهرا سلام الله علیه ها وروز مادر مبارکباد

خجسته ميلاد گل واژه مهر و محبت ، شكوفه خوشبوي رسالت و امامت ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) و ميلاد امام خميني بر شما محبان اهل بیت علیهم السلام مبارك باد .

برنامه فاطمیه دوم

((السلام علیک یا ایتها الصدیقه الشهیده ))

مراسم عزاداری و سوگواری

ایـام فاطمیــه

 سخنران : حجت الاسلام والمسلمین علوی از شهر مقدس قم


زمان: یک شنبه 91/2/3  الی چهارشنبه 91/2/6  ساعت 21

مکان: مسجد باب الحوائج (علیهما السلام)

اعلام برنامه

السلام علیک یا فاطمه الزهراء (سلام الله علیها)

اقامه عزا به مناسبت

ایــام فـاطمیـه


سخنران: حجت السلام والمسلمین دکتر هاشمی (استاد دانشگاه تهران)

زمان: از سه شنبه 91/1/15 تا پنج شنبه 91/1/17  ساعت 21

مکان: مسجد باب الحوائج (علیهم السلام)


هیئت حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) رامشیر

 مراسم جشن و شادمانی به مناسبت

ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

با مداحی ذاکران اهل بیت (ع)


زمان: جمعه 90/11/21   ساعت 20

مکان: حسینیه سید شبر موسوی پاک


هیئت حضرت اباالفضل العباس(ع) شهرستان رامشیر

حلول ماه ربیع الاول مبارک باد

اقامه عزا

به مناسبت

      شهادت پیامبر اکرم(ص) وامام حسن مجتبی(ع) وامام رضا(ع)

                                                   مراسم عزاداری وسوگواری برگزار می گردد:


سخنران: حجت الاسلام والمسلمین حیدری (از استان اصفهان)

با مداحی ذاکران اهل بیت (علیهم السلام)

زمان: از پنج شنبه 90/10/29  به مدت 5شب   ساعت 19:30

مکان: مسجد باب الحوائج (علیهم السلام) -


هیئت مذهبی حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) شهرستان رامشیر

مراسم اربعین حسینی

اربعین آمد و اشگم ز بصر می آید گوییا زینب محزون ز سفر می آید
باز در کرب و بلا شیون و شینی برپاست کز اسیران ره شام خبر می آید

هیئت حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) شهرستان رامشیر

به مناسبت اربعین حسینی اقامه عزا می نماید:

سخنران: حجت الاسلام والمسلمین بندری

بامداحی ذاکران اهل بیت (علیهم السلام)

زمان: جمعه 90/10/23  ساعت 19:30

مکان: مسجد باب الحوائج (علیهم السلام) -جنب شهرداری

دانلود مراسمات محرم 1390 (1433ه.ق)

راهنماي دانلود:          


ان شالله بزودی فایل های صوتی سخنرانی محرم امسال برای دانلود بارگذاری می شوند.


مراسم شب دوم محرم 90

هادی حمیداوی -01  (4.35 MB)

رحمان شریفات-02   (3.83  MB)

هادی حمیداوی-03   (2.13  MB)


مراسم شب سوم محرم 90                   مداح: کربلایی عليرضا درويشي

 روضه   (1.23 MB )

زمينه    (2.14  MB)

واحد     (1.65  MB)

شور      (1.58  MB)

زيارت حضرت اباالفضل العباس (ع)  (2.10  MB)


مراسم شب چهارم محرم ۹۰     مداح:رحمان شریفات

 واحد(۵.۲۵ MB)

شور (۳.۴۱ MB)


مراسم شب پنجم محرم ۹۰        مداح: فریدآلبوغبیش

واحد-۱ (۶.۵۶ MB)

واحد-۲ (۱.۵۸ MB)

شور-۱ (۱.۸ MB)

شور-۲  (۵.۲  MB)


مراسم شب هشتم محرم90         مداح : کربلایی محمد علی قنواتی- فرید آلبوغبیش

زمینه       (7.37  MB)

شور        (3.96 MB)

مناجات    (4.05  MB)


مراسم شب تاسوعا محرم 90                   مداح: کربلایی علیرضا درویشی

شور    (1.29   MB)

واحد    (3.21  MB)

واحد   (2.29  MB)

شور   (3.17   MB)


مراسم شب عاشورای حسینی-محرم 90       مداح : کربلایی محمدعلی قنواتی-فرید آلبوغبیش

روضه           (35.5  MB)

زمینه 01      (4.80  MB)

زمینه 02      (1.31  MB)

واحد           (8.39  MB)

شور            (4.54 MB)




حی علی العزا . . .

خلائق خاک برسر جملگی زاری کنید

                                          محرم ماه خون آمد،عزا داری کنید

زخاک نینوا فریاد می خیزد چنین

                                      حسینم یار می خواهد وفاداری کنید

به مناسبت فرا رسیدن محرم ،ماه عشق و جانبازی حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) ویاران با وفایش هیئت مذهبی حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) شهرستان رامشیر

اقامه ی عزا می نماید.

سخنران : حضرت حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای وارسته

با روضه خوانی ذاکرین اهل بیت عصمت وطهارت(علیهم السلام)

زمان :از شنبه ۵ آبان۱۳۹۰ مصادف با شب اول محرم الحرام به مدت ۱۱شب، ساعت ۱۹:۳۰

مکان : مسجد باب الحوائج (علیه السلام) جنب شهرداری

 

*الحمدلله الذي جعلنامن المتمسكين بولاية علي بن أبي طالب عليه السلام*

عيد کمال دين

        سالروز اتمام نعمت

              هنگامه اعلان وصايت و ولايت امير المومنين (عليه السلام)

                                        برتمامی شيعيان جهان مبارک باد

آیه ولایت

در این پست قصد داریم تا به صورت تقریبا تخصصی به تحلیل آیه ولایت بپردازیم.

پیشنهاد بنده این است که در صورت امکان حتماْ این مطلب را مطالعه بفرمایید.

آیه ولایت

 

«اِنّما وَلیّکم الله و رسوله والّذین آمنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون»

«ولیّ شما تنها خدا و رسول او و کسانی که ایمان آورده‌اند؛

همان کسانی که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع نماز زکات می‌پردازند، می‎باشند.» (سوره مائده، آیه 55)

 

بر طبق بینش اسلامی و بر پایه حکم عقلانی، آدمی مأمور به تبعیت و اطاعت همه جانبه از خالق خویش و پروردگار جهان است؛ چرا که انسان از ساعات و یا حتی دقایق بعدی عمر خویش آگاه نیست و در جزئی‌ترین امور، نیازمند خداوند است؛ اما در مقابل، خداوندی که او را خلق نموده، حتی بر کوچکترین اسرار وجودی مخلوق خود واقف است و مقصد و منتهای حرکت او را نیز می‌‌داند. لذاست که عقل بشر، او را به درگاه او رهنمون می‌‌سازد؛ چرا که علاوه بر این مطالب، او بی‌نیاز مطلق و غنی در تمام امور است و به مخلوقات خود کمترین نیازی ندارد، لذا جز خیر آدمی را نمی‌‌خواهد. اما این اطاعت در دیدگاه اسلام و قرآن کریم، تنها به خداوند منحصر نمی‌‌شود.

 

ادامه نوشته

*ﻋﯿﺪ ﺳﻌﯿﺪقربان ﺑﺮﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﺎﺩ *

اعمال روز عرفه

روز عرفه و از اعياد بزرگ است،گرچه به اسم عيد ناميده نشده و روزى است كه خدا بندگانش را به عبادت و طاعت‏ خويش دعوت كرده و سفره‏هاى جود و احسانش را براى آنان گسترده،و شيطان در اين روز خوارتر و حقيرتر،و رانده‏تر و خشمناك‏تر از روزهاى ديگر است،و روايت شده كه حضرت زين العابدين عليه السّلام در روز عرفه صداى سائلى را شنيد كه از مردم درخواست‏ كمك مى‏كرد،به او فرمود:واى بر تو،آيا در اين روز از غير خدا درخواست مى‏كنى؟!و حال آنكه براى بچه‏هاى در رحم،در اين روز اميد مى‏رود،كه فضل خدا شامل حالشان گردد،و سعادتمند شوند.و براى اين روز چند عمل وارد است:

ادامه در ادامه مطلب

ادامه نوشته